Älvsbydebatten
Publicerat den

Jag läste precis på älvsbydebatten  (fb) om snöskottningen ..
Kan man bli annat än rädd? 
På riktigt. 

De som plogar gör det dag och natt nu när det kommit så här mycket snö, de jobbar garanterat på med övertid och ändå så ska det gnällas.
Det ska gnällas över att det blir plogkarmar över att det inte går nog fort osv.
Jag blir less.
Och rädd för dessa människor som hellre sitter och gnäller än att kanske bege sig ut och skotta.
För med den energin som de lägger ner på att sitta och kommentera så hade garanterat deras gård varit fri från snö.

Man gnäller för att det är för kallt på sommaren, eller varför inte för varmt ..
På vintern är det för lite snö eller för mycket, för  varmt eller för kallt.
På riktigt, vi bor i Norrbotten. Det har varit så här i alla år. Det är inget som är nytt för detta år.
Det är ingen nyhet.

Och visst, jag skottar inte. Det gör min sambo.
Jag har så problem med ryggen.
Men idag ska jag ut och försöka i alla fall.
För att göra det lättare för honom. Jag behöver inte stressa och inte ha bråttom. 
Men det kan ju faktiskt vara skönt att vara ute också.







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?