Trygghet.
Publicerat den

Jag älskar min lägenhet som jag flyttade in i 4 januari. Jag har aldrig trivts så bra i någon lägenhet som i den.
Men nu när jag aldrig är hemma
(inte sovit hemma/ensam sedan 4 april tror jag)
Så är inte den "hemma" längre.

Och det är inte stället jag sover på heller. Det är en jobbig känsla att inte kunna känna sig "hemma". Och inte ha någon trygghet att
"Här kan jag vara som jag vill, när jag vill och hur jag vill".
Att inte veta om man ska vara här länge. Eller inte.

Missförstå mig inte. Jag trivs bra med mitt liv som det är just nu. Jag trivs med att allting rullar på. Inga större problem. Inte några diskussioner. Utan jag känner mig nöjd.
(Bortsett från allt jobbiga i huvudet)

Men tryggheten är ändå någonting son jag kan sakna. Jag saknar mina grejer när jag inte är hemma. Och när jag är hemma så har jag ändå inte alla mina saker där. Jag är en utspridd människa.
Och ibland känns det som att jag är delad. Jag vet inte vart jag hör hemma.

Och jag tror verkligen att det är viktigt att man har ett "hem", en "trygghet" och framförallt att man har orken att hålla ihop sitt liv.

Men förr eller senare så kanske detta problem löser sig. :-)




Anonym

lär dig stava



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?