Mål, drömmar & motivation.
Publicerat den

Bland det absolut bästa jag vet är att ha mål. Förhoppningar och drömmar.
Jag blir så himla glad.
Speciellt när man uppnår dessa mål. Fett fantastisk känsla.

Denna månad har jag gett min fan på att jag ska lyckas att spara pengar.
Och vet ni? Att jag kommer kunna det eftersom att jag kommer att få studie-hjälpmedlet denna månad också.
Bara att leva fattigt. Och börja.

Jag har även som mål att innan jul gå ner 2.4 kg i vikt.
(Väldigt stort för mig. Eftersom att om jag klarar det så väger jag lika mycket som i 1an på gymnasiet)
Dock så är motivationen inte riktigt där ännu. Men jag vet att jag kommet att klara det.
Plus att jag har bestämt mig att minst en gång i veckan nu gå runt åsen med hunden. (Bättre än ingenting alls)

Jag har även en dröm om att vara klar med julklapparna innan december för att ha kvar mer pengar. Har redan hittat två stycken av fem möjliga. :-)
Bara grabbarna kvar. Och det är helt okej.

Sen har jag faktiskt motivationen för att börja plugga nu också. Och jag gör det. Jag sitter inte bara framför tvn eller sover på dagarna. Utan jag läser och skriver och funderar även lite också.

Jag gillar verkligen att saker kanske verkar att lösa sig också. Helt sjukt skönt. Men jag måste ju börja bli vuxen någon gång jag också. Och nu i 1.5 år så kommer jag inte att få ut så mycket pengar, visst. Men jag ska klara det.







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?